12 maart 2012

Risotto

Op maandag kook ik altijd alleen voor mezelf, en dat levert soms hele leuke gerechten op. Ik vind het namelijk heerlijk om te experimenteren, en wil mijn man niet altijd aan die experimenten onderwerpen :-) Vandaag maakte ik een risotto rommelpotje, heerlijk!


Ingrediƫnten:
60 gram risotto, halve ui (gesnipperd), 125 gram champignons, 1 biefstuk, 300 ml (runder- of groenten-)bouillon, olie, roomboter

Bereiding:
Maak in een pannetje de bouillon warm.
Doe in een koekepan een scheutje olie en fruit daarin de ui. Als de ui glazig is kan de risotto erbij.
Roer dit even door zodat alle korrels mooi gaan glanzen. Schep nu een juslepel hete bouillon bij de risotto en herhaal dit om de paar minuten. Blijf regelmatig doorroeren en proef regelmatig in hoeverre de risotto gaar is. Gemiddeld duurt dit 20 tot 30 minuutjes...
De risotto mag een 'bite' houden!

Bak in een andere koekepan met boter ondertussen de biefstuk die je lekker bestrooid hebt met peper. Als de biefstuk vrijwel klaar is haal je hem uit de pan en wikkel je hem in aluminiumfolie. Bak de champignons in het achtergebleven braadvet.

Schep als alles klaar is de champignons op de risotto. Snijd de biefstuk in plakjes en leg het erop.

Opmerkingen: Ik zorg altijd dat ik een ruime hoeveelheid heb bouillon heb, want ik heb een hekel aan te weinig. Het restant drink ik dan bij de lunch de volgende dag.



2 opmerkingen:

  1. Lekker, alleen biefstuk lust ik niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die biefstuk is uit dit gerecht gelukkig heel makkelijk weg te laten! Met een kipfiletje is het ook heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen