15 april 2012

Snel preipannetje met banaan en doperwten

Vaak ontstaan gerechten door een 'rondje koeling', zoals dat bij Topchef zo mooi werd genoemd. Hoewel de prei en de banaan niet in de koeling lagen, moesten ze wel allebei op. Het leidde tot dit heerlijke, smakelijke preipannetje:

Ingrediƫnten voor 2 personen:
400 gram gesneden prei in dunne ringen
2 kleine rijpe bananen in plakjes
1 el ketjap
1 tl kerriepoeder


versgemalen peper
2 el olijfolie
150 gram doperwten

Bereiding:
Verhit de olie in een koekenpan. Bak de kerrie 1 minuut in de olie en voeg de prei toe. Bak deze ongeveer 8 minuten op middelhoog vuur, totdat de prei geslonken is. Voeg nu de ketjap toe en de banaan. Doe ook de doperwten (voorgekookt) erbij
Laat een paar minuten zachtjes pruttelen zodat de doperwten en banaan warm worden. Kook het niet te lang door, want dan krijg je bananenmoes!

Serveer desgewenst een stukje vlees of vis ernaast.


5 opmerkingen:

  1. Ik heb ook nog prei in de koelkast wat op moet. Ik weet wat ik morgen eet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zullen het hier niet eten maar mij lijkt het wel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vandaag hebben we het gegeten, lekker hoor, dat ga ik nog een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Marjon! Dat is natuulijk het leukste, als mensen het recept maken en het dan ook nog lekker vinden.

    BeantwoordenVerwijderen