29 april 2012

Tip 10: bewaar je restjes!


Al mijn hele leven ben ik een enorme snoepkont.. Nog steeds zijn er dagen dat ik eigenlijk te moe ben om een maaltijd te bereiden en een complete maaltijd te eten, maar een lekker hapje tussendoor gaat er dan wel in.
Vroeger greep ik tijdens deze snoep-momenten meestal naar kant-en-klaar-producten. Onverstandig dus, en ik heb het zelf moeten bekopen. Gelukkig heb ik geleerd hoe het ook verstandig maar toch lekker kan.
Tegenwoordig bewaar ik praktisch alle restjes. Van een koude aardappel maak ik de dag erna met wat mayonaise en een augurk bijvoorbeeld een klein slaatje.  Van een restje rode kool heb ik in 3 minuten een frisse salade gemaakt. Andere restjes groenten zijn vaak lekker in een snel groentesoepje of een ovenschotel.
Op deze manier kan ik ook op mijn 'slechte' dagen goed eten.

Het weggooien van voedsel is overigens ook pure verspilling...

Meer tips

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen