15 augustus 2012

Aardappel anders...

Schrik niet, in dit recept is NIET de 'aardappel anders' zoals veel mensen hem kennen. Nee, deze aardappel anders is gewoon lekker gezond, maar wel anders!
Onlangs bakte ik een keer een grote hoeveelheid aardappelschijfjes verdeeld over 2 pannen. En tsja, in 2 pannen hetzelfde bereiden past niet bij mij. Ik besloot de ene pan aardappels dus 'anders' te maken dan de andere. Een verrassende, smakelijke aardappel was het resultaat.
Bepaal zelf of je voorgekookte aardappelschijfjes koopt (let op dat er geen zout aan toegevoegd is!) of dat je échte aardappels schilt en voorkookt. Dit laatste is natuurlijk lekkerder, maar soms is snel ook makkelijk, zeker in de vakantie!

Ingrediënten:
600 gram voorgekookte aardappelschijfjes
1 tl paprikapoeder
½ tl uienpoeder
½ tl knoflookpoeder
¼ tl paprikapoeder pikant
20 gram roomboter
1 el olijfolie

Voorbereiding:
Verwarm de boter en olie in een grote koekenpan. Verdeel eventueel alles over twee pannen, want teveel in één pan bakt niet lekker!
Bak de aardappels rondom tot ze bijna klaar zijn. Voeg een paar minuten voordat ze klaar zijn de kruiden toe en bak deze nog even mee. Zet het vuur niet te hoog, als paprikapoeder te hard bakt kan het bitter worden!

Tip: Serveer ze ook eens 'anders', bijvoorbeeld per persoon een eigen schaaltje!

2 opmerkingen:

  1. Kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die de potten met aardappel anders gebruiken,maar het zal toch wel anders stonden ze niet al vele jaren in het schap van de super,en mijn ervaring is dat wanneer een product niet loopt het uit het assortiment gaat.
    Maar ik laat iedereen vrij in wat hij/zij graag wil eten en lekker vindt....er zijn al genoeg regeltjes én wijzende vingers in Nederland die menen dat hun mening en woord evangelie is....

    Kan me ook voorstellen dat wanneer je noodgedwongen een dieet moet volgen je meer op voeding let omdat je anders zeker weet dat je gezondheid in gevaar komt...
    Ieder heeft zijn eigen verantwoording is mijn mening en laat andere lekker in hun waarde en ga vooral geen denigrerende toon aannemen....dat stuit mensen tegen de borst.
    Voor mij geen aardappel anders uit pot...
    maar ook geen voorgekookte aardappel producten omdat daar rare dingen aan toegevoegd zijn,geen knoflook poeder.

    Laat de piepers je lekker smaken!
    Groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ger,

    De piepers hebben me zeker heerlijk gesmaakt! Ik heb een regeltje weggehaald, want je hebt gelijk hoor!
    Mijn aversie tegen de industrie die zoveel zout toevoegt aan producten, wil nog wel eens doorslaan... Niet goed en ook niet nodig!

    Voorgekookte aardappels koop ik zelden, nu toevallig omdat de 'echte' op waren en we de dag erna op vakantie zouden gaan. Knoflookpoeder gebruik ik wel regelmatig, omdat ik die minder sterk vind dan verse. Voor ieder wat wils, dat blijkt maar weer!

    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen