27 augustus 2012

Cajunchips

Al eerder schreef ik op mijn blog over de chipsmaker, een simpel apparaatje om chips mee te maken in de magnetron.
Nog altijd ben ik een groot fan en maak ik regelmatig mijn eigen verse chips.
Afgelopen keer experimenteerde ik weer eens met andere kruiden, en de chips was superlekker. Zeker de moeite dus om met jullie te delen!

Ingrediënten:
1 grote vastkokende aardappel
1 of 2 tl Cajunkruiden
snuf zout

Bereiding:
Schil de aardappel, spoel hem af en maak hem droog. Snijd met de mandoline dunne plakjes van de aardappel en leg ze op keukenpapier. Dek af met keukenpapier en druk de plakjes aardappel droog. Bestrooi aan een kant met de cajunkruiden. Vul het rekje en bereid de chips in de magnetron. Afhankelijk van de dikte en hoeveelheid van de chips moet je ze 4 tot 6 minuten in de magnetron doen. Begin 3 minuten op 800 watt, en dan steeds een halve minuut op 600. Houd de chips goed in de gaten, de laatste minuut kan het snel gaan!

Aanvulling september 2015:
Dit bericht schreef ik toen ik nog zoutarm moest eten. Sinds september 2013 ben ik gestart met koolhydraatbeperkte voeding, en sinds die tijd houd ik véél minder vocht vast. Niet alleen mijn zoutarme dieet is verleden tijd, maar ook mijn plasmedicatie is ook nog eens met 75% verminderd!!
Aardappelchips eet ik dus nooit meer als tussendoortje... Wel vind ik dit af en toe lekker in mijn maaltijd waarin ik wel koolhydraten eet.
Lees meer...

1 opmerking:

  1. Ziet er lekker uit! leuke tip, zelf ook snel een keer maken dus!

    BeantwoordenVerwijderen