Krokante kipfilet

Al diverse keren was ik in kooktijdschriften gebakken kipfilet in een krokant laagje tegengekomen. Om dit krokante laagje te krijgen werden cornflakes gebruikt. Hoewel ik cornflakes lekker vindt, bevatten ze een behoorlijke hoeveelheid tarwe, dus ik had ze op deze manier nog nooit gebruikt.
Onlangs realiseerde ik me dat emping wellicht ook heel geschikt zou zijn om dit krokante laagje mee te maken. Ik kocht een zak emping en ging aan de slag.

Het resultaat was verrassend: Leuk én lekker! Omdat emping van zichzelf niet echt veel smaak heeft, heb ik de kipfilet wel gekruid met kipkruiden. Het laagje zorgt ervoor dat
de kip lekker mals blijft.

Ingrediënten voor 2 personen:
1 kipfilet
35 gram emping
kipkruiden
1 ei
2 el olie
gemalen peper
zout naar  smaak

Bereiding:
Snijd de kipfilet in de lengte doormidden. Bestrooi de halve kipfilets aan beide zijden met peper en kipkruien en wrijf het in het vlees.
Klop het ei los in een diep bord. Doe de emping in een zakje en knijp fijn tot het kleine stukjes zijn (niet tot gruis knijpen!). Leg de helft op een bord.
Verwarm de pan met olie en haal één van de kipfilets door het ei en bedek het met de emping. Doe nu de andere helft van de emping op het bord en herhaal.
Bak de kipfilet per kant 5-6 minuten op matig vuur. Draai ze voorzichtig om, zodat je de emping er niet afstoot.

Tip: Maak kleinere stukjes en maak gezonde kipnuggets!

Reacties

Een reactie posten