29 november 2012

Pasta met mosterdsaus

Oké, ik geef het eerlijk toe... Toen ik deze combinatie voor het eerst hoorde was ik ook niet direct enthousiast... Maar ik ben dol op pasta én op mosterd, dus waarom eigenlijk niet samen? Ik besloot het te proberen en ik was blij verrast door het smakelijke resultaat. Onderstaand recept is een basisrecept, waar je zelf verder mee kunt variëren. Vervang de paprika bijvoorbeeld eens door doperwten of voeg blokjes courgette toe.
In plaats van mosterd kun je ook gemalen mosterdzaad gebruiken. Week het zaad voor gebruik ongeveer 10 minuten in de melk, zodat de smaak goed vrijkomt. Voor 1 el mosterd gebruik je 1 tl gemalen mosterdzaad.

Ingrediënten
300 gram pasta naar keuze
400 gram kipfilet in kleine stukjes
250 gram champignons
1 rode paprika
1 ui
1 teentje knoflook
2 el mosterd
1 el boter of olie
versgemalen peper
125 gram creme fraiche
50 ml melk

Bereiding:
Hoewel de paprika ook rauw in het gerecht verwerkt kan worden, heb ik ervoor gekozen om hem van te voren in de oven te doen, zodat hij gaart en het vel verwijderd kan worden. Zet hiervoor de paprika 40 minuten op een bord in een voorverwarmde oven en doe hem daarna in een afgesloten zak en laat hem afkoelen. Hierna kun je de schil er makkelijk aftrekken. Verwijder de zaadlijsten en snijd hem in blokjes.
Maak de champignons schoon en snijd ze in halve plakjes. Snipper de ui en knoflook.
Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking.

Bak in de boter de kipfilet  eventjes rondom bruin en doe de uit en knoflook erbij. Laat deze op laag vuur een paar minuten fruiten en voeg dan de champignons toe. Als de champignons bruin zijn kunnen de creme fraiche, mosterd, paprikablokjes en melk erbij. Roer goed door en laat nog even zachtjes pruttelen. Voeg naar smaak peper toe.
Schep de saus over de gekookte pasta en serveer met een groene salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen