18 maart 2013

Supersimpel toetje

Aanvulling september 2015:
Onderstaand recept is nog uit mijn 'suikerrijke, zoutarme tijd'. Het mag duidelijk zijn dat er in mijn koelkast vrijwel nooit meer een pak vanillevla staat!
Je vind op mijn blog nu dus ook een suikervrij alternatief voor dit supersnelle toetje! Want deze suikerbom eet ik zelfs niet meer in mijn koolhydratenuur...

De naam zegt het al, een supersimpel toetje. Leuk als je onverwachts gasten aan tafel krijgt en je niet het pak met vla op tafel wilt zetten... Of gewoon op een maandagavond omdat het lekker is!

Ingrediƫnten voor 2 personen:
200 ml vanillevla
1 appel
kaneel
1 tl (bruine) suiker

Bereiding:
Schil de appel en snijd hem in blokjes. Doe de blokjes in een vuurvast glazen schaaltje en bestrooi met wat kaneel en de suiker. Schep een beetje door elkaar.
Verwarm nu de appel 1 minuut in de magnetron op vol vermogen. Haal het schaaltje uit de magnetron en schenk de koude vla erop.
Serveer direct. Verrassend lekker!

2 opmerkingen:

  1. Wij eten eigenlijk alleen maar toetjes als we visite hebben, dus dan is dit een uitkomst. Klinkt lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit lukt me nog wel! Ik vind het leuk als je zoete recepten bespreekt. Soms zit daar toch nog heel veel zout in toch?

    BeantwoordenVerwijderen