Restaurant Smakelijck

Nog niet eerder heb ik op mijn blog iets geschreven over een specifiek restaurant. Voor restaurant 'Smakelijck' wil ik echter graag een uitzondering maken.
Dit restaurant is onlangs geopend en ik won een 'proeverij voor 2 personen'. Bijzonder leuk, omdat dit namelijk een bijzonder restaurant is!

In restaurant 'Smakelijck' draait alles om PUUR. Er wordt gekookt zonder toevoeging van schadelijke E-nummers, zonder geraffineerde suiker en zonder witmeel. Heel gezond dus, en bovenal superlekker. Daarnaast sluit dit perfect aan bij mijn (inmiddels niet meer zo...) nieuwe manier van eten.
Mijn zes-gangen-proeverij was verschrikkelijk lekker. Zodra de borden voor je staan zie je het al: Dit is écht! En ook wanneer je gaat eten proef je dit terug. Er worden volop kruiden gebruikt, maar de gerechten zijn - in tegenstelling tot in veel andere restaurants - niet overdreven zout.
Wanneer je een dieet hebt kun je dit ook nog kenbaar maken aan de chef, dan wordt daar rekening mee gehouden.
Ik ga dan ook zeker terug en wil dit restaurant ook bij jullie van harte aanbevelen!

De chefkok kookt naar het kookboek van Puttenaar Williene Klinck, dat ook Smakelijck is getiteld.
Meer informatie over Williene, haar workshops en haar boeken vind je op: www.smakelijck.nl

Reacties