De gezonde Swirl van Martine

In de grote hal van het Erasmus Ziekenhuis in Rotterdam bevindt zich een winkeltje waar je ook Swirls kunt kopen. Weten jullie wat een Swirl is? Zo niet dan raad ik je je aan om even op deze link te klikken...
Vroeger was ik helemaal idolaat van deze lekkernij. Als ik was opgenomen in het ziekenhuis smeekte ik mijn bezoek min of meer om een Swirl voor me mee te nemen. Gelukkig waren de meeste zo verstandig om dit niet te doen. Ik had namelijk nog flink overgewicht en daarnaast bevat softijs veel zout, iets dat ik niet mocht hebben. Héél af en toe at ik er dan eentje en genoot daar intens van.
Sinds ik nauwelijks meer suiker gebruik vind ik het gewone consumptie-ijs eigenlijk niet meer lekker, véél te zoet. Maar Martine zou Martine niet zijn als ze niet zou proberen om zelf een gezonde Swirl te maken. Onderstaand recept is tegenwoordig een enorme traktatie, en eerlijk gezegd veel lekkerder dan de Swirl ooit was!




De kokosrasp, cacaonibs en superfoodmix koop ik allemaal bij Body&Fit.
Van onderstaande hoeveelheden maak ik een Swirl voor 1 persoon, wat dan wel een complete maaltijd is!


Ingrediënten:

150 - 200 gram verse aardbeien
100 gram Griekse yoghurt
1 tl kokosrasp
1 tl raw cacaonibs (kleine stukjes rauwe cacao)
2 el superfood (gojibessen, cranberry's, moerbeien enz.) & notenmix

Bereiding:

Maak de aardbeien schoon en zet ze een half uurtje voor serveren in de vriezer.
Leg ze op een mooi bord of een ondiep schaaltje. Schep er de Griekse yoghurt overheen. Desgewenst kun je deze wat zoeten met stevia, maar persoonlijk vind ik dat niet nodig.
Strooi de superfoods over de yoghurt en daaroverheen de cacaonibs. Verdeel de kokos over de aardbeien.
Smullen maar!

Tip: Vind je superfoodmix te duur? Vervang de superfoods dan door rozijnen of/en ander gedroogd fruit met een paar walnoten of hazelnoten.



Reacties

  1. Het leek me zo lekker dat ik m voor het ontbijt heb gemaakt, is decadent ik weet t maar wel heerlijk en snel.ik had geen cacaonips en heb pure chocolodade gebruikt en mmmmmmmmm ik zit te glimlachen.
    Probeer t eens zou ik zeggen t is de moeite!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je complimenten Chantal! Die glimlach, die willen we graag!

      Verwijderen

Een reactie posten