Gokkast

Nadat in september 2013 mijn eetgewoonten drastisch veranderden, kocht ik producten die ik nog nooit eerder aangeschaft had en waar ik soms zelfs nooit van had gehoord...
Zo kocht ik bijvoorbeeld boekweitvlokken, haverzemelen, kokosmeel, linzen en quinoa.
Om al deze nieuwe producten netjes bij elkaar te houden, richtte ik daarvoor speciaal een keukenkast in en noemde dat mijn gokkast... (GOK = grip op koolhydraten)
Mijn andere kasten stonden nog vol met 'gewone' artikelen.

Inmiddels zijn we ruim een jaar verder. Onlangs was het tijd voor grote schoonmaak in mijn keuken. En wat blijkt? Ik heb geen gokkast meer... ik heb een gokkeuken!
Ook in de kasten met de 'gewone' artikelen staan nu allemaal producten die je kunt rekenen tot voeding in plaats van vulling. Gelukkig hoort daarbij ook een bakje met chocolaatjes :-)

Veel producten die ik vroeger 'gewoon' en 'lekker' vond zijn weggeven, opgegeten of soms zelfs weggegooid. Niet omdat ik ze niet meer mág eten, maar omdat ik ze niet meer wíl eten. Gewoon omdat mijn lichaam er niet blij van wordt. Daarbij eet ik lekkerder dan ooit en voel ik me zoveel fitter! Wat mij betreft heb ik de jackpot gewonnen!

Reacties