06 april 2015

Kooktermen - Eiersnijder

Deze eiersnijder werd getekend door mijn moeder Annie van den Brink.
Meer schilderijen en tekeningen van haar hand vind je op:
annievandenbrink.blogspot.com
Welke kookterm past er nu beter bij Tweede Paasdag dan eiersnijder?
De naam vertelt al wat hij doet: eieren snijden :-)

Ik vermoed dat velen van jullie zo'n apparaatje wel in huis hebben. Persoonlijk gebruik ik hem zeer regelmatig. Voor plakjes óf partjes ei op de sla of voor gehakte eieren in de eiersalade.
Er zijn hele mooie apparaten te koop waarmee je veel meer kunt dan alleen plakjes snijden. Met deze GEFU eisnijder bijvoorbeeld kun je meerdere vormen uitsnijden.

Gebruik jij vaak een eiersnijder?

Meer kooktermen

2 opmerkingen:

  1. Een eiersnijder gebruik ik als ik veel eieren moet snijden of als de plakjes heel netjes gelijkmatig moeten zijn. Ik heb gemerkt dat je er verse champignons, met een zacht voetje ook prima mee kunt snijden, als je voorzichtig doet en aan de voetzijde begint.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad een goeie tip Marian, dank je wel! Mijn ervaring is wel dat de kwaliteit van de eiersnijder dan redelijk goed moet zijn, omdat anders de ijzerdraadjes snel slap worden...

      Verwijderen