Snel toetje met appel

In de begintijd van mijn blog plaatste ik een recept van een 'supersimpel toetje: warme appel met vanillevla'. Het mag duidelijk zijn dat er in mijn koelkast nu vrijwel nooit meer een pak vanillevla staat. Ik beloofde onlangs bij het oude recept al een nieuwe variant, en hier is hij dan!

Ingrediƫnten voor 2 personen:
1 grote appel
50 gram mascarpone
100 gram Griekse yoghurt
snuf kaneel
1 tl honing



Bereiding:
Was de appel en snijd hem in kwarten. Verwijder het klokhuis en snijd de rest van de appel in niet al te kleine blokjes. Verdeel de appel over 2 magnetronbestendige schaaltjes.
Meng in een kommetje de Griekse yoghurt, mascarpone, kaneel en honing goed door elkaar.
Verwarm nu ieder schaaltje met appel 1 minuut op vol vermogen en laat nog 30 seconden staan. Schep de helft van het yoghurtmengsel erop. Herhaal dit met het andere schaaltje.

Wil je liever geen magnetron gebruiken? Verwarm de stukjes appel dan 5 minuten op laag vuur in een steelpannetje.

Reacties

  1. Wat lijkt me dit lekker om te eten zeg! Maar mascarpone heeft toch vrijwel geen smaak?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, maar het wordt samen met de yoghurt heerlijk romig en zoet en door de honing.

      Verwijderen

Een reactie posten