20 februari 2016

Gevulde eieren met heksendip &
Eiersalade met heksendip


HEKSENKAAS® is niet alleen lekker op een cracker of boterham, maar ook zeer geschikt om te verwerken in andere gerechten. In gevulde eieren of eiersalade bijvoorbeeld!

Zoals eerder beloofd deel ik met jullie nog twee eenvoudige recepten waarin ik mijn eigen heksendip heb gebruikt.
Deze recepten mogen nauwelijks 'recept' heten, ze bevatten maar een paar ingrediënten...
Je zult zien dat er wel om gevochten wordt als je het op tafel zet!

Gevulde eieren

Ingrediënten:

6 gekookte eieren
100 gram heksendip
versie bieslook en peterselie
peper en zout

Bereiding:

Halveer de eieren en verwijder voorzichtig het eigeel. Vermaal met een staafmixer het eigeel met de heksendip. Voeg naar smaak peper en zout toe en nog wat verse kruiden.
Ik had kruiden over van het maken van de dip, dus ik ben lekker royaal geweest met de kruiden! Ook zónder extra kruiden zijn deze gevulde eieren heerlijk.
Spuit de eieren mooi op met een spuitzak. Garneer met verse bieslook


Eiersalade

Ingrediënten:
4 gekookte eieren
100 gram heksendip
peper en zout

Bereiding:
Hak de eieren in kleine stukjes en schep ze door de heksendip. Maak de salade op smaak met peper en zout. Eventueel kun je nog wat meer verse kruiden toevoegen.
Deze salade smaakt heerlijk op een schijfje komkommer of op een cracker.

koken & tafelen algemeen

2 opmerkingen:

  1. O deze ga ik ook eens proberen, wij vinden de heksenkaas erg lekker hier. Dank je wel voor de ideeën...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Ik ben benieuwd of ze in de smaak vallen.

      Verwijderen