07 maart 2016

Kooktermen - Spiraalsnijder

De tijd vliegt, er is alweer een maand voorbij. En zoals altijd staat er op de eerste maandag van de maand een 'kookterm' centraal. Dit keer een klein apparaatje; de spiraalsnijder.

Een spiraalsnijder is een handig keukenapparaatje om handmatig julienne-stroken van bijvoorbeeld wortels, komkommers en vele andere groenten te snijden.
Hoewel de spiraalsnijder al wat langer bestaat, is hij nu helemaal 'hot'.

GEFU spirelli spiraalsnijder
Vorige maand deed ik mezelf dit apparaatje dan ook  cadeau en ik ben er echt loei-enthousiast over. Waar ik tot nog toe stond te knoeien met een 'gewone' julienne-snijder, heb ik nu in een minuut een hele courgette of komkommer omgetoverd in lange slierten.

Ben je zelf ook creatief in de keuken? Dan is dit echt een
must-have!

Er zijn zelfs diverse kookboeken waarin alleen maar recepten staan voor deze spiraalsnijder:


Nieuw niet meer leverbaar











Meer kooktermen

4 opmerkingen:

  1. Ik heb er eentje en ben er ook superblij mee. Man en kind aan de spaghetti, ik aan de courgette, kost geen enkele moeite.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Martine, is deze echt goed? Ik zie nl. bij Bol.COM dit als minpunten staan:
    Niet gemakkelijk te reinigen (35)
    Onhandig in gebruik (9)
    slechte prijs/kwaliteit (2)
    denk dat ie wel goedkoper kan (1)
    dunnere groentes kan je niet tot het einde doen (1)
    duur (1)

    Wil graag een spiraalsnijder aanschaffen, dus...

    Bedankt alvast

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Persoonlijk vind ik het een fijn apparaat. Omdat de mesjes dicht op elkaar zitten (om de sliertjes te maken) moet je hem na gebruik direct goed schoonspoelen. Wanneer je de groenten laat indrogen wordt het schoonmaken lastiger.
      Er zijn inderdaad negatieve reacties, maar de positieve reacties zijn er veel meer!
      handig in gebruik (142)
      Goede kwaliteit (97)
      Goede prijs/kwaliteit (93)
      Fraai design (85)
      gemakkelijk te reinigen (75)

      De keuze is aan jou! Je hebt bij bol een zichttermijn van 30 dagen, je kunt hem dus retour sturen als je er echt niet mee kunt werken!

      Verwijderen