03 oktober 2016

Kooktermen: Kruidenbol

Het is inmiddels oktober geworden en vandaag de eerste maandag van de maand. Ik deel dus graag weer een kookterm met jullie.
Een keukengereedschap dit keer, tot voor kort bij mij onbekend...

De zomer is nu echt voorbij en de herfst heeft zich aangekondigd. De dagen zijn ineens een stuk korter en mijn winterjas is tevoorschijn gehaald. Hoewel ik deze zomer enorm heb genoten, kan ik me ook weer verheugen op de gerechten die bij déze tijd passen. Stoofschotels, erwtensoep en Hollandse stamppotten... Heerlijk!

Omdat ik hachee wilde maken, was ik onlangs op zoek naar een groot thee-ei om mijn kruiden in te doen tijdens het stoven. Kruidnagels druk ik nu vaak diep in een halve ui, zodat ik ze na het stoven samen met de ui kan verwijderen.
Helaas lukt dat niet altijd. Ook het terugvinden van laurierbladeren of jeneverbessen is meestal een lastige klus. Vandaar mijn zoektocht naar het thee-ei...
En wat bleek? Ik vond geen groot thee-ei, maar een heuse kruidenbol! Speciaal ontworpen voor het doel waar ik hem voor wilde gebruiken.
Zéker wanneer je zonder pakjes en zakjes wilt koken is het gebruik van verschillende kruiden een must.

Jullie begrijpen dus wel wat er op mijn verlanglijstje staat voor mijn verjaardag volgende maand.
Voor jullie wellicht ook een leuk gadget om te vragen met de feestdagen?

MEER KOOKTERMEN

Tip: Via facebook liet iemand weten dat zij thee-filterzakjes gebruikt om kruiden makkelijk uit de pan te kunnen verwijderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen