07 november 2016

Kooktermen: Braadzak

Een braadzak wordt gebruikt als hulpmiddel bij het braden in de oven of magnetron. De zak is gemaakt van een doorschijnende, hittebestendige kunststof, In een braadzak kun je vlees, gevogelte en wild braden, maar ook andere etenswaren zoals bijvoorbeeld groenten of aardappels.
Braadzakken worden tegenwoordig gewoon in de supermarkt verkocht. Je vindt ze in het schap bij de vershoudfolie.

Voordelen van het gebruik van een braadzak:
1. Het gerecht wordt bereid in zijn eigen vet en vocht, waardoor alle smaken behouden blijven.
2. Na het bereiden hoef je geen aangekoekte ovenschaal schoon te maken
3. Je hoeft het gerecht tijdens het bakken niet meer te bedruipen met vocht of vet

Welk gerecht bereid jij graag in een braadzak?

MEER KOOKTERMEN

4 opmerkingen:

  1. Heb je recepten voor zo'n braadzak Martine?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop weleens zo'n zak met mix. Maar ja, dat is dan weer zo'n kant en klare mix.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kant en klare mixen zou ik zeker niet nemen. Je gerecht zit dan vol met toevoegingen en smaakversterkers, die heb je niet nodig.
      Op mijn blog staan (nog) geen recepten, wordt dus wel hoog tijd realiseer ik me :D
      Mijn eerste hit met de zoekfunctie was deze site: http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/kookboek/braadzak.htm

      Verwijderen
    2. Dank. Ik wacht je recept wel af.

      Verwijderen