Seamore tagliatelle met garnalen en groenten

Seamore tagliatelle in een heerlijke roerbakschotelOp de gezondheidsbeurs was er vorige maand gelegenheid om de producten van Seamore te proeven. Hoewel ik het merk kende van naam en het had zien staan in de winkel, had ik het nog nooit gekocht. Ik kende de smaak niet en vond het best duur om 'op de bonnefooi' te kopen. Nadat ik beide producten op de beurs geproefd had, was ik direct óm. De pasta-variant geeft echt een pasta-beleving, terwijl je eigenlijk groenten eet! De andere variant met baconsmaak vond ik ook heerlijk!


Twee heerlijke producten van Seamore
Ik kocht een proefpakket om thuis te gaan experimenteren. Ik liet ook mijn visitekaartje van 'De keuken van Martine' achter.
En hoe gaaf, een week ná de gezondheidsbeurs kreeg ik een mailtje van Seamore met de vraag of ik wat over hun producten wil schrijven op mijn blog. De samenwerking was snel tot stand gebracht!

De oprichter van Seamore - Willem Sodderland - verwarde zeewier voor pasta, vond het heerlijk smaken en besloot om de rest van de wereld voor de gek houden. ‘I sea pasta’ lijkt op tagliatelle, maar bestaat uit 100% zeewier uit Ierland.

Een zak pasta bevat 100 gram gedroogde pasta, ruim voldoende voor 5 volwassen personen! Het is niet alleen goed voor je smaakpapillen en gezondheid, maar ook voor de planeet. Dat is pas superfood!
Omdat je slechts 20 gram per persoon gebruikt, was de pasta ook veel minder kostbaar dan ik in eerste instantie inschatte! Nog meer redenen dus om dit geweldige product te gaan gebruiken.


Seamore tagliatelle in een heerlijke roerbakschotel Top 5 gezondheidsvoordelen van I sea pasta:

Laag in koolhydraten en calorieën
Hoog in vezels
Veel jodium
Vol vitamines en mineralen
Organisch en duurzaam

Voor onderstaand gerecht gebruikte ik de I sea pasta van Seamore. De andere variant - I sea bacon - gebruik ik binnenkort in een ander recept.

Ingrediënten voor een gerecht voor 1 persoon:

20 gram Seamore tagliatelle
150 gram garnalen
10 gram gesnipperde gember
2 teentjes gesnipperde knoflook
1 snuf chilivlokken
zout
1 el sojasaus
2-3 el woksaus naar keuze
150 gram komkommer
100 gram taugé
1 el olijfolie
25 gram gehakte pinda's
1 limoen

Bereiding:

Seamore tagliatelle in een heerlijke roerbakschotelDoe de tagliatelle (I sea pasta) in een flinke kom en vul nu de kom met water tot het goed onder staat. Laat het 20 minuten weken. Giet de tagliatelle af en spoel het goed na met koud water.
Doe de pasta nu in een pan met ruim kokend water, en kook de tagliatelle nog 20 minuten. Vind je het stinken? Voeg dan aan het water een stukje gember of een klein scheutje azijn toe, dit neutraliseert de smaak.
Op www.seamorefood.com vind je een handig filmpje waarin de bereidingswijze heel duidelijk wordt uitgelegd!

Snijd het stuk komkommer in de lengte doormidden en halveer beide helften nogmaals in de lengte. Verwijder nu de zaadlijsten, zodat je het vruchtvlees van de komkommer overhoudt. Snijd dit in reepjes.
Dep de garnalen goed droog. Bestrooi ze met de chilivlokken en wat zout. Verhit de olie in een wokpan. Bak de garnalen twee minuten op hoog vuur, samen met de knoflook en de gember.
Voeg nu de komkommer toe en direct daarna de sojasaus. Bak dit samen nog 1 minuut en doe dan de taugé en pinda's erbij en daarna de woksaus. Blijf roeren.
Giet de I sea pasta af en spoel het na met kokend water. Schep het nu door de wokpan en meng het goed door de saus.
Schep het gerecht in een mooie kom en besprenkel het met limoensap.

Wil je afvallen? Beperk je dan tot 10 gram pinda's als je dit als GOK-groene maaltijd neemt!

Reacties