Gehaktbrood met pesto en zongedroogde tomaat

Gehaktbrood met zongedroogde tomaten en pestoGehaktbrood is zo'n gerecht waarmee je eindeloos kunt variëren... In mijn kookboek 'Natuurlijk samen koken'  vind je een Grieks gehaktbrood, op dit blog staan diverse gehaktbroden en toch heb ik nu weer een 'nieuw' recept voor gehaktbrood!
Deze variant met pesto en zongedroogde tomaatjes is heerlijk sappig en mals van structuur. Hoewel ik rundergehakt heb gebruikt, wordt dit gehaktbrood door de pesto absoluut niet droog.

Lekker voor bij de Paasbrunch!


Ingrediënten:

500 gram rundergehakt
1 middelgroot ei
100 gram gesnipperde ui
100 gram groene pesto
Gehaktbrood met zongedroogde tomaten en pesto
50 gram gedroogde tomaat
1 el paprikapoeder
1 el gehaktkruiden
1 tl zout
10 gram psylliumvezels

Bereiding:

Snijd de gedroogde tomaat in kleine stukjes en breek het ei boven een mengkom. Doe alle ingrediënten nu in de mengkom en kneed alles goed door elkaar.
Druk het gehaktmengsel goed aan in een ingevette middelgrote cakevorm en bak hem in een voorverwarmde oven 40 minuten op 180°C.
Giet na het bakken het vocht dat uit het gehaktbrood is gekomen uit de vorm. Laat het gehaktbrood iets afkoelen voordat je het uit de vorm haalt.

Ik wens je fijne paasdagen!

Je kunt dit week nog meedoen met de Steviala winactie. Op dinsdag 18 april maak ik de winnaar bekend!


Reacties

  1. Dat ziet er lekker uit! 'k Heb nog niet eerder een Grieks brood gemaakt, ga ik dus doen. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het Griekse brood staat in mijn kookboek Yvonne... Dit brood heeft overigens ook wel een mediterraans tintje!

      Verwijderen
  2. Wanneer ik op de gehaktkruiden klik wordt ik doorgelicht naar de psylliumvezels....om welke gehaktkruiden gaat het?
    Dit gehaktbrood lijkt mij erg lekker!

    Groetjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, foutje! De goede link zit er nu onder, ik gebruik mijn eigen gehaktkruidenmix.

      Verwijderen
  3. Kun je dit brood goed invriezen??

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten