15 juli 2017

Koolhydraatarme tortillawraps - testresultaten en receptideeën

Nieuwe en onbekende producten mogen testen is één van de grote voordelen van het hebben van een foodblog. Van Body&Fit mocht ik een aantal soorten koolhydraatarme tortilla-wraps testen. Superleuk, want ik ben dol op wraps.
Om me een beetje op weg te helpen, vroeg ik op Facebook wat júllie in je wraps doen. Het regende werkelijk leuke reacties en tips, heel erg bedankt daarvoor!

De wraps die ik getest heb zet ik voor jullie op een rijtje:


Flatout

Flatout Proteïne up carb down:

Stevige maar zachte wrap die zowel koud als warm makkelijk rolt. Het 'deeg' doet wat broodachtig aan. Ze bevatten acht gram netto koolhydraten per wrap. Stevige bite maar zeker niet taai. Smaakt gezond!
Ik maakte verschillende vullingen voor deze wrap:
1. Gebakken stukjes kipdijfilet met roerbakgroenten en crème fraiche
2. Shoarma met andijvie en knoflooksaus
3. Gerookte zalm met roomkaas en avocado









CarbZone

CarbZone Low Carb Tortillas small and large:

Erg smakelijke maar wat stugge wrap, die in twee verschillende maten verkocht wordt. De grote wrap bevat zeven gram koolhydraten per wrap, de kleine maar vier en is daarmee ook geschikt voor een GOK-groene maaltijd. De wraps rollen goed en zijn zowel warm als koud prima te gebruiken.
Ik vulde deze wraps onder andere met:
1. Filet americain met gesnipperde uitjes en rucola
2. Wrap met tonijn en ijsbergsla




La Tortilla Factory

La Tortilla Low Carb High Fiber Tortillas:

Lekkere wraps om koud te eten. De wraps rollen makkelijker, zowel koud als warm. De wraps bevatten 3 gram koolhydraten per stuk en zijn dus geschikt voor een GOK-groene maaltijd. Ze zijn vrij dun, waardoor je er makkelijk vanaf kunt happen zonder de inhoud te verliezen.
Zodra je de wraps verwarmt, worden de randen snel wat droog en taai. Dit voorkom je door ze met wat olie in te smeren.
Als vulling gebruikte ik voor deze wraps:
1. Tonijnsalade met partjes ei
2. Wrap-pizza met tomatensaus en salami
3. Gehaktsaus met paprika en guacamole



Mama Lupes Low Carb Tortilla's

Mama Lupes
Deze wraps van Mama Lupes vind ik qua smaak erg overeenkomen met de wraps van CarbZone, al is de wrap wat minder stug en rolt hij zowel koud als warm zeer makkelijk op. In mijn pakje zaten maar liefst elf wraps, al beloofde de verpakking tien stuks.
De wrap bevat maar drie gram netto koolhydraten, waardoor hij geschikt is voor een gok-groene maaltijd.
Ik vulde deze wrap onder andere met:
1. Shoarma en knoflooksaus
2. Tonijn, gesnipperde ui en mayonaise met Griekse salade
3. Zuurkool, runderworstje en mosterdsaus (heerlijk!)



Conclusie:
Al met al ben ik eigenlijk over alle wraps enthousiast en doen ze wat ze beloven: een wrap die aanzienlijk minder koolhydraten bevat maar die wel goed van smaak is.

De Flatout Proteïne up carb down heeft mijn persoonlijke voorkeur vanwege de zachte structuur van de wrap. In een GOK-groene maaltijd at ik af en toe een kleine wrap met minder dan vijf gram koolhydraten, maar ik kreeg dan snel weer trek. De wraps zelf leveren weinig voedingsstoffen, je moet ze goed vullen om verzadigd te raken.
Ik zal de wraps in de toekomst dus voornamelijk in mijn koolhydratenuur gaan gebruiken. Ook dan vind ik het persoonlijk een voordeel dat ze weinig koolhydraten bevatten en ik er dus straffeloos twee kan eten. Natuurlijk vul ik ze goed met eiwitten (vlees, kip of vis) en groenten.


Tot slot deel ik met jullie mijn favoriete recept:

Wraps met zalm en roomkaas


Ingrediënten voor 1 persoon (2 wraps):
2 Proteïne up carb down wraps
1 kleine avocado
handvol slablaadjes naar keuze
50 gram roomkaas naturel
100 gram gerookte zalm
dille
peper en zout

Besmeer de wraps met de roomkaas en verdeel de zalm in het midden van de wrap. Bestrooi met dille en peper en zout.
Halveer de avocado, verwijder de pit en schep met een lepel de halve avocado eruit. Snijd in reepjes en leg op de zalm, samen met een handvol slablaadjes. Doe hetzelfde bij de andere wrap.
Rol de wraps zo strak mogelijk op en draai ze in een stukje keukenfolie. Leg ze een half uurtje in de koelkast. Koude wraps blijven iets beter opgerold zitten dan wraps op kamertemperatuur.

Ook lekker: Vervang de roomkaas door zachte geitenkaas en brokkel deze in kleine stukjes over de wrap voordat je hem inrolt...

Tip: Serveer bij de wraps een groene salade en gebruik een handvol van deze salade om in de wrap mee te rollen.

2 opmerkingen:

  1. Mooie blog, Martine! Ik denk dat ik het eens ga proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik hoor graag wat jij van de wraps vindt!

      Verwijderen