06 november 2017

Kooktermen - Coconut Aminos

Nu mijn fysieke conditie het de afgelopen tijd laat afweten, lukt het me vaak niet om zelf boodschappen te doen. Gelukkig bezorgen veel supermarkten tegenwoordig ook de boodschappen thuis. Wanneer ik veel nodig heb én er veel bonusaanbiedingen zijn, komt de vrachtwagen van Albert Heijn voorrijden. Een groot nadeel daarvan vind ik, dat ik voor minstens €70 moet bestellen, een bedrag dat ik normaliter met wekelijkse boodschappen lang niet uitgeef. Gelukkig heeft de PLUS een minimaal bestelbedrag van maar €25 en zij bezorgen de laatste tijd dus ook regelmatig mijn boodschappen.

Toch gebeurt het soms ook dat iemand anders een paar boodschappen voor mij haalt. Onlangs kreeg ik het commentaar dat ik 'ingewikkelde boodschappenlijstjes' meegeef. Natuurlijk staan er ook 'gewone' producten op mijn lijstjes, maar voor de gemiddelde Nederlander zal mijn lijstje er inderdaad ongewoon uitzien.

Zo vroeg ik laatst om gegrilde paprika's in een pot, arrowroot, rijstazijn en Coconut Aminos. De wenkbrauwen van mijn boodschappendame gingen een eind de lucht in. "Wat ís dat in vredesnaam allemaal, vroeg ze..."


Het laatste product van het lijstje is deze maand de 'kookterm': Coconut Aminos
Deze vloeistof gebruik je in tal van gerechten als marinadesaus, roerbaksaus en sushi. Coconut Aminos is gemaakt van kokosbloesemsap. Om het te maken wordt het kokosbloesemsap op een geheel natuurlijke manier, zonder verhitting, ingedikt. Het is biologisch en geschikt voor vegetariërs, veganisten en rawfood enthousiasten. Het is ook soja, gluten en zuivelvrij. Coconut Aminos bevat mineralen, 17 aminozuren, b-vitamines en vitamine c.
Het is een heerlijke, gezonde, natuurlijke smaakversterker voor heel veel gerechten!

ALLE KOOKTERMEN OP EEN RIJTJE

4 opmerkingen:

  1. Ik ben wel wat gewend maar dit kende ik dus ook niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf ken ik het ook pas sinds kort. Er zijn zoveel leuke, lekkere onbekende producten. Ik vind het wel een sport om die te vinden :D

      Verwijderen
  2. Die ken ik niet. Maar ik weet ook niet zo veel wat dit betreft. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen