02 november 2017

Winterse speculaascupcakes

Vorige week deelde ik met jullie mijn zelfgemaakte speculaaskruiden, die ik maakte met de kruiden van VanBeekumSpecerijen.nl.
Zou jij je specerijen daar ook wel eens willen bestellen? Dan heb ik goed nieuws. Met de code MARTINE10 krijg je in de maand november van dit jaar 10% korting op het hele assortiment!

De 'specunootjes' die ik maakte met de kruidenmix, heb je wellicht al gezien én gemaakt. Door de geur van speculaas in huis kon ik het niet laten er nóg een recept mee te maken, namelijk deze heerlijk winterse speculaascupcakes.

Ingrediënten voor 12 cupcakes:

200 gram amandelmeel
50 gram creme fraiche
40 gram gesmolten boter
40 gram lijnzaad
25 gram speculaaskruiden
75 gram erithrytol
20 gram water
1 el bakpoeder
5 eieren
snuf zout


Bereiding:

Maal het lijnzaad fijn. Breek de eieren boven een grote kom en roer ze los. Voeg het lijnzaad en de overige ingrediënten toe en roer alles met een spatel goed door. Kort mixen kan natuurlijk ook. De gesmolten boter kun je het beste als laatste toevoegen.

Vul de cupcakes met het beslag en bak ze in een voorverwarmde oven 20 minuten op 180 °C.

2 opmerkingen: