Foodbloggers: Blond met een groen geloof

Foto gemaakt door Amélie van foodblog
Blond met een groen geloof
Het recept van dit 'rondje foodbloggers' komt van Blond met een groen geloof van Amélie. Zij schrijft over zichzelf:
Ik ben Amélie en geniet van lekker eten, sporten, groene dingen, bloggen  en de natuur.
Ik ben getrouwd, moeder van 3 jongens, christen en orthomoleculair voedingsdeskundige.

Op haar blog deelt ze niet alleen recepten, maar ook gedachtespinsels, leuke voedingstips en informatie over make up en styling. Een echte veelzijdige blog, die ik jullie zeker kan aanraden!
Over het recept van vandaag schrijft Amélie:
Dit is echt mijn favoriete lunch op zondag. Lekker decadent, snel te maken en een heerlijke combinatie! Het moeilijkste is het pocheren van een ei maar het hoeft niet perfect te zijn, dat zijn die van mij ook niet. Voor iedereen die het nog nooit geprobeerd heeft heb ik er een filmpje bij gezet.



Gegrilde portobello met geitenkaas en een gepocheerd ei


Ingrediënten:

1 portobello champignon
3 plakjes zachte geitenkaas
1 biologisch ei
azijn
peper & zout
dragon
olie

Bereiding:

Verwarm de grill van de oven voor op 180 °C. Smeer de portobello in met olie en bestrooi met peper en zout. Verwarm een grillpan en gril de portobello totdat deze zacht is. Leg de portobello in een ovenbestendig bord en vul deze met de geitenkaas. Zet het bord onder de grill totdat de kaas gesmolten is en gaat kleuren. Kook in een pan water met een scheutje azijn. Maak een draaikolk en laat het ei hier voorzichtig in glijden. Kook het ei in 3 minuten zacht. Haal het bord uit de oven en laat het gepocheerde ei erop glijden. Maak het af met een beetje peper, zout en dragon. Serveer met een groene salade. Eet smakelijk.



mooi & gezond algemeen

Reacties