Salade met biefstukpuntjes


Wat doe je als je 2 biefstukjes hebt liggen en een zak sla? Dan ga je in de koelkast op zoek naar andere dingen om het verder 'aan te kleden'. Ik had een bakje aioli (betrapt, ik maak ook niet alles zelf 😉) en diverse groenten in pot. Een stuk komkommer deed de rest.
Ik vond het resultaat zó lekker, dat ik er een blogrecept van heb gemaakt. Zelfs voor de niet-keukenprinsessen onder jullie moet dit een eitje zijn...
Oh, een eitje had er ook bij gekund trouwens, maar ik vond het zo genoeg! Duik vooral in je eigen koelkast om de salade verder uit te breiden of aan te passen 😀




Ingrediënten:

250 gram biefstuk
3 el olijfolie
50 gram aioli
1 avocado
75 gram rucolamelange
6 zongedroogde tomaatjes
10 Amsterdamse uien
kwart komkommer
peper en zout


Bereiding:

Snijd de biefstuk in een paar stukjes en verhit 2 eetlepels olie in een koekenpan. Maal flink wat peper en zout over het vlees en bak ze kort rondom bruin in de hete olie. Laat ze een beetje afkoelen.
Verdeel de sla over 2 borden en besprenkel ze met de olie die is overgebleven. Halveer de avocado, verwijder de pit en schep met een lepel de helften uit de schil. Snijd ze in brede repen en leg ze in het midden van de borden.
Verdeel vervolgens de overige ingrediënten over de borden op een manier die jij leuk vindt. Ik had toefjes aioli gedaan maar dat hoeft natuurlijk niet. De tomaatjes had ik wat kleiner gesneden.
Verdeel als laatste de biefstukpuntjes over de salade.




Sale NL

Reacties