26 maart 2014

Tip 27: Maak een weekmenu

Overkomt het je regelmatig dat je om 17.00 uur nog niet weet wat je om 18.00 uur moet eten? Kies je dan soms uit nood voor pakjes en zakjes terwijl je dit eigenlijk niet wilt?
Los dit probleem heel simpel op door het maken van een weekmenu!

Ga er op een rustig momentje even lekker voor zitten (met een kopje thee ;)
Bedenk wat je de komende week zou willen eten, en maak ook direct een boodschappenlijstje. Kies voor afwisseling van vlees/vlees/vegetarisch en zet bijvoorbeeld eens peulvruchten in plaats van aardappels op het menu.
Sinds ik ben gaan werken met weekmenu's, ben ik gevarieerder (en gezonder!) gaan eten.
Probeer het eens, wie weet werkt het ook voor jou!

Meer tips!

3 opmerkingen:

  1. Ik maak mijn lijstje/menu op zondag. Dan hebben de meeste supermarkten hun weekaanbiedingen online staan en kan ik online zien wat er in mijn groentepakket zit (1x per 2 weken).
    Dan neem ik ook de tijd om te kijken of de bijkomende ingrediënten nog voldoende aanwezig zijn, bijvoorbeeld eieren, of olie.
    Mijn menu is enigszins flexibel, maar wel met de ingrediënten die ik in huis heb/op zondag op het lijstje heb gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik boodschappen doe bepaal ik het menu meteen, daar kan ik wel eens van afwijken.
    Ik heb dan wel alles al in huis ervoor, soms wordt het macaroni ipv spaghetti. Of gewoon andijvie maak ik er stamppot van, ben er altijd wel mee bezig, twee dagen inde week laat ik aan toeval over. Dus als we onverwachts uit eten gaan is dat geen ramp. Hahaha dit doe ik al jaren zo alleen kook ik nu zout arm tot zoutloos. Voor mijn man heb ik gisteren een potje zout gekocht, op aan raden van de dokter.zijn bloeddruk is te laag. Hihi van mij moet hij juist laag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak hem meestal op de woensdag of donderdag en dan vrijdag avond of zaterdag de boodschappen bevalt ons prima en we wijken er ook meestal niet van af.

    BeantwoordenVerwijderen