Kokoskoeken (koolhydraatarm)

Een koekje bij de koffie is voor veel mensen een gewoonte geworden en lastig om af te wennen. Jammer eigenlijk, want de meeste koekjes leveren geen voedingsstoffen maar alleen maar suiker. De lekkere smaak is het enige voordeel dat je ervan hebt, na het proeven van het koekje moet het vervolgens je lijf weer uit...
Zelf heb ik de standaard-koekjes dan ook helemaal afgewend en bak ik alleen nog iets voor bij de koffie voor speciale gelegenheden. Deze zoete koolhydraatarme kokoskoeken vinden hier dan gretig aftrek.

Eet jij ook geen koekjes meer bij de koffie? Dan kun je deze kokoskoeken ook prima als ontbijt nemen. Je kunt ze invriezen en later per stuk ontdooien!


Ingrediënten voor 20 koeken:

4 eieren
100 gram kokosolie
150 ml kokosmelk
75 gram Sukrin Gold of Steviala Ery Bronze
100 gram kokosmeel
100 gram geraspte kokos

Bereiding:

Breek de eieren boven een grote kom en mix ze schuimig met gardes. Voeg de overige ingrediënten toe en mix het nu met deeghaken tot een plakkerig deeg.
Vorm 20 balletjes van het deeg en druk deze plat op een met bakpapier beklede bakplaat. Je drukt ze het makkelijkst plat met de achterkant van een natte lepel.

Bak de koeken 20-25 minuten in een voorverwarmde oven op 170 °C.

Reacties

  1. Lijkt me lekker. Ga ik dalijk nog maken. Ik heb alles in huis en heb dringend behoefte aan iets low carb lekkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, heb net de koeken gemaakt en ze staan af te koelen, maar ze zijn niet krokant. Is dat ook niet de bedoeling? Enige verschil met recept is dat ik geen sukrin gold heb gebruikt maar sukrin +. Zou het daar aan kunnen liggen of horen ze sowieso niet krokant te worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De koeken worden inderdaad niet erg krokant, dus dat klopt wel. Ze worden wel afgekoeld nog wel iets krokanter hoor! Sorry voor de late reactie!

      Verwijderen
  3. Hoi Martine, Het deeg was bij mij erg nat en in de oven is het volledig uitgelopen. Ik heb er wel koeken van gesneden, maar ze zien er totaal niet uit zoals op de foto. Ik heb me toch echt aan de hoeveelheid en de juiste ingrediënten gehouden. Enig idee wat er mis kan zijn gegaan?

    groet, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wellicht is jouw kokosmelk dunner geweest dan die van mij, dat verschilt namelijk per merk. Je hebt echt een blik of kartonnetje nodig, dus niet zo'n groot pak kokosdrank dat je zo in een glas kunt schenken om op te drinken. Misschien nog eens met een ander merk kokosroom proberen?

      Verwijderen

Een reactie posten