Lego-bonbons

Kokosbonbons

Oké, ik geef het toe. Chocolade blijft voor mij een verleiding. Ik kan 'nee' zeggen tegen gebakjes, tegen snoepgoed en snacks als ze voor me staan, maar chocolade blijft mijn naam roepen. "Je wil me!" lijkt het te zeggen... en het is waar. Deze tijd van paaseieren is dus lastig. Ik heb een zakje extra pure gekocht, en die eet ik in mijn koolhydratenuur. Ook heb ik een zakje gevulde van Jamin, maar die staan niet op tafel maar ergens hoog in een kast. In het weekend kies ik dan zorgvuldig 2 eitjes en dan gaat het trommeltje weer weg.
Gelukkig heb ik wel een aantal lekkere alternatieven bedacht voor mijn chocolademomentjes. Met behulp van alternatieve suiker maak ik zo toch een lekkere zoete bonbon, waar ik me veel minder schuldig over hoef te voelen.
Onderstaand recept bevat nog wel suiker, omdat dat in de kookchocolade zit. Je moet er dus ook beperkt van snoepen (in je uurtje!), maar dat lukt me gelukkig prima.

Toen ik laatst een bakvorm kocht, bleek het een bonbon-bakvorm te zijn en geen grote. Ik had even naar de maten moeten kijken. Foutje bedankt. Maar deze lego-bonbons zijn wel schattig geworden, vinden jullie ook niet?



KokosbonbonsIngrediënten:

45 gram kokosolie
50 gram kokosrasp
1/8 tl steviadruppels (ik gebruikte muntsmaak)
snuf zout
100 gram extra pure (74%) Verkade kookchocolade

Kokosbonbons

Bereiding:

Verwarm kort 25 gram kokosolie zodat hij vloeibaar wordt. Roer hier de kokosrap, de stevia en het zout door. Verdeel het mengsel over de bonbonvorm.
Smelt in een kannetje de chocolade en roer er zodra het gesmolten is 20 gram kokosolie door. Verdeel de chocolade over de kokosbonbons. Doe dit langzaam, zodat de chocolade tijd heeft om door het kokosmengsel te zakken.
Laat de bonbons afkoelen in de koelkast. 

Reacties

  1. Lijkt me heel erg lekker dat ga ik ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg lekker uit, mooie vorm trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker! Ik ga er cacao massa voor gebruiken. https://www.pit-pit.com/cacao-massa-raw.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit maar wat veel recepten heb je echt super!
    Eens een keer rustig naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar lust ik wel een heel legohuis van :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten