Koolhydraatarme chocolademousse


Met dit recept maak je heel makkelijk een heerlijke, koolhydraatarme chocolademousse, ook wel 'hemelse modder' genoemd. Nou, dit is ook écht hemels lekker 😋
De mousse is eenvoudig te maken. Het enige waar je even aan moet denken is dat je de avond voordat je hem wilt serveren de yoghurt uit laat lekken.

Zelf gebruik ik voor dit recept bij voorkeur magere yoghurt. De mousse krijgt dan een zuurtje dat ik erg lekker vind. Houd je niet van een zuurtje? Neem dan halfvolle of volle yoghurt.

Ingrediënten:

400 ml yoghurt
125 ml slagroom
20 gram cacao
20 gram cacaonibs
1/8 tl vloeibare stevia


Bereiding:

Laat de yoghurt in een zeef (met zakdoek of kaasdoek) een nacht uitlekken, zodat je ongeveer 200 gram uitgelekte yoghurt overhoudt. Het vocht dat eruit is gekomen gooi je weg.
Klop de slagroom stijf. Voeg de cacao en stevia en de yoghurt toe en klop het door elkaar.
Roer nu 15 gram van de de cacaonibs erdoor en verdeel de mousse over 4 glazen. De cacaonibs zullen zacht worden als het een tijdje duurt voordat de mousse wordt gegeten. Wil je ze krokant, roer ze dan door de mousse kort voordat je deze serveert.
Strooi de overgebleven nibs over de bovenkant van de mousse.


Wil je de mousse zoeter en meer naar échte chocolade laten smaken? Voeg dan een eetlepel koolhydraatarme chocoloadepasta toe.


Met dit blogbericht doe ik mee met de #bloghop van september 2018


koken & tafelen algemeen

Reacties

  1. Martine moet je het vocht gebruiken of de yoghurt.ik heb het nog nooit gemaakt.alvast dank.😉👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vocht moet je weggooien, de uitgelekte yoghurt gebruik je ;-)

      Verwijderen
  2. Oooo Martine
    Wat een heerlijk heid zeg .Man lief vond het van niet komt ook doordat ik er niks van zoet in heb gedaan ik reageer daar namelijk heel erg op dus had er nog 1 voor mijn enja schandalig misschien maar die heb ik dus ook gelijk op gegeten .
    Bedankt voor het delen hoor zeker nog vaker maken
    Gr v Gonny

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten