De strijd tegen de kilo's - mijn persoonlijke verhaal

Martine nu
Inmiddels weten jullie het natuurlijk al: mijn eetpatroon is definitief veranderd. Toen ik eind september begon met het programma 'Grip op Koolhydraten' van Yvonne Lemmers, had ik geen idee dat het zoveel impact zou hebben.
Wanneer jij ook te kampen hebt met overgewicht dan raad ik je aan om mijn verhaal te lezen. Ik weet mijn overgewicht altijd aan mijn hartprobleem (te weinig bewegen, vocht, enz) maar nu weet ik beter. Mijn persoonlijke verhaal is gepubliceerd op het forum van 'Grip op Koolhydraten', en de directe link vind je HIER.
Op mijn blog ga ik dit programma niet herhaaldelijk bespreken, maar deze keer wil ik  kort de hoofdzaken uit het programma met jullie delen. Beoordeel zelf of dit iets voor jou is. Het heeft de kwaliteit van mijn leven enorm verbeterd.

* Koolhydraatbeperkt, níet koolhydraat-arm
* 2 maaltijden met minder dan 5 gram KH per maaltijd
* 1 maaltijd mét koolhydraten, in balans volgens
1/4 eiwit en vet
Martine ongeveer 15 jaar geleden.
1/4 groenten van de groene lijst uit het basisboek (voornamelijk groene groenten)
1/4 fruit
1/4 overige KH, zoals aardappelen, rijst, peulvruchten of een appelflap.
* Echt eten, geen lightproducten of kunstmatige zoetstoffen of shakes of repen.
* E-nummers die invloed hebben op je hongergevoel en stofwisseling vermijden
* Uitgaande van 3 maaltijden per dag, indien nodig een koolhydraatarm tussendoortje zoals noten, of kaas met komkommer.
* Veel nadruk op variatie. Veel vrijheid zelf recepten te bedenken of een van de recepten uit de kookboeken te gebruiken.

Reacties

  1. Wauw! Wat een verschil zeg!
    Heel goed! En op deze manier koken maakt je creatief he?!
    Lieve groetjes,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Ik sta helemaal versteld. Wat een verbluffend resultaat. Zeker iets om goed over na te denken. Hoe ben jij begonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vriendin - en lotgenoot - wees me op Grip op Koolhydraten. Ook mijn diëtiste had me al eens verteld dat heel veel fruit eten toch niet zo goed was vanwege de overdaad aan suiker.
      Ik sta ook nog steeds versteld. Ik kan GOK van harte aanraden!

      Verwijderen
  3. hoi...ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een tarwe allergie heb....is dit dieet geschikt voor mij?
    mvg. nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker kun je dan het programma volgens van Grip op koolhydraten! Wanneer je het basisboek aanschaft kun je alle theorie doorlezen en aan de slag.
      Kijk ook eens op www.gripopkoolhydraten.nl voor meer informatie. Succes!

      Verwijderen

Een reactie posten