Gehaktbrood

Sinds ik koolhydraatbeperkt ben gaan eten, komt er eigenlijk nauwelijks meer brood op mijn bordje... Op één uitzondering na: gehaktbrood!
Zowel koud als warm een traktatie en je kunt er heerlijk mee variëren.
Durf te experimenteren met kruiden!

Ingrediënten:
850 gram rundergehakt
2 kleine eieren
30 gram tarwe- of haverzemelen
2 tl paprikapoeder
2 el mosterd
1 el ketchup
¼ tl nootmuskaat
¼ tl knoflookpoeder
¼ tl tabasco
zout

Meng alles goed door elkaar en vul een ingevette kleine cakevorm met het gehakt.
Zet het gehakt in een voorverwarmde oven en bak het gehaktbrood 50-55 minuten op 180 °C.
Giet het vocht voorzichtig af voordat je het gehakt uit de vorm haalt.

Wanneer je dit gehaktbrood zonder zout maakt, zal hij iets brokkeliger worden. Zout geeft naast smaak namelijk ook binding!

Tip: Als de cakevorm helemaal vol zit, zet hem dan in een ovenschaal. Mocht er vocht uitlekken dan vangt de schaal dit op.

Reacties

  1. Dit lijkt mij lekker zeg, ik heb het je pas zien maken. Ik ga het binnenkort een keertje proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten