Tzatziki met Wild garlic party van Smaakmakkers

Zegt de term 'Smaakmakkers' je niets? Lees dan eerst even het blogbericht van gisteren.

Tzatziki is een traditioneel Grieks gerecht, dat wordt bereid met Griekse yoghurt, komkommer, knoflook en kruiden. Het wordt vaak geserveerd bij gegrild vlees of stokbrood.
Toen ik het flesje Wild garlic party van Smaakmakkers in mijn hand had, moest ik direct aan tzatziki denken. Daar leek het me heerlijk in.
Ik kan je verzekeren: Dat is het ook!



Ingrediƫnten:
1 komkommer
200 gram Griekse yoghurt
1 el Wild garlic party van Smaakmakkers
1 el gehakte verse munt
peper en zout
optioneel: extra knoflook

Bereiding:
Snijd een komkommer in de lengte doormidden. Halveer de helften nu nogmaals tot je vier lange repen overhoudt. Verwijder de zaadlijsten en rasp het vruchtvlees van de komkommer.
Doe de geraspte komkommer in een zeef en bestrooi het royaal met zout. Laat de komkommer nu minimaal 1 uur uitlekken boven een kom. Druk daarna met de bolle kant van een lepel stevig op de komkommer om zoveel mogelijk vocht uit de komkommer te krijgen.
Meng de komkommer met de Griekse yoghurt, de munt en de Wild garlic party van Smaakmakkers. Breng de tzatziki op smaak met peper en zout. Spuit nog een beetje Wild garlic party over de tzatziki voordat je hem serveert.

Tip: Lekker bij een Griekse salade en een kop muntthee.

Reacties

  1. Echt belachelijk duur, 28 euro per liter!!!! Oplichting.
    En dat alleen omdat er geen e-nummers enzo inzitten?
    Dan maak ik het veel liever zelf.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb maandag op de Libelle Zomerweek 3 Smaakmakkers gekocht.
      Wouw wat zit daar een vracht kruiden in zeg.
      Je hebt super weinig nodig. Vandaag een grote rijstschotel gemaakt.
      Recept : 300 gram kipreepjes, 300 gram prei, 200 gram paprika, beetje broccoli, champignons, aubergine en uien en natuurlijk rijst.
      Bereiding : beetje olie in de pan, kipreepjes erin, een paar spuitje Smaakmakker Honey Pepper door de kip mengen.
      Even aanbakken en dan de groenten erbij doen.
      Op het laatst heb ik mijn voorgekookte rijst erbij gedaan.
      En toen nog een aantal shots van die Smaakmakker over de rijst gedaan.
      Alles even doormengen en klaar was ik met een dikke pan.
      De jongens vonden het geweldig lekker.
      Ik had de rijst van te voren gekookt en de bereiding in de pan koste mij maar 7 minuten. Ik heb ongeveer 2 eetlepels smaakmakkers erin gedaan en ik denk dat ik met die hele fles wel 15 x kan wokken.
      Hij koste € 6,00 , dat was een beursaanbieding. en dan kan ik dus voor maar € 0,40 een hele schotel kruiden. Een pakje kruidenmix of een fles woksaus kost mij zomaar € 1,50. Dus ik vind het eigenlijk supergoedkoop en dan is het ook nog biologisch en zonder Enummers en Allergenen, Helemaal TOP.
      @Linda: het is dus hartstikke goedkoop . Ik vind het verschrikkelijk dat je die mensen beschuldigd van oplichting. Dat hoort niet.
      Maar dat je alles zelf maakt vind ik dan wel weer top.

      Verwijderen

Een reactie posten