Zomercocktail met verse munt en limoen

Koolhydraatarme cocktail met munt en limoen

Onlangs was ik met mijn man in een tapasbar en daar viel mijn oog op cocktailkaart. Bij coctails denken jullie misschien aan alcohol, maar ik denk aan suiker. 😉
De ingrediënten stonden bij de cocktails vermeld, dus ik kon redelijk goed zien welke cocktail het minst suiker zou bevatten. Ik koos een frisse muntcocktail met bruisend water en sprite, maar ik vroeg of ze de suikersiroop weg konden laten. Dat kon gelukkig.
En wat ik al verwacht had bleek waar, ook zonder de siroop vond ik de cocktail zoet genoeg!
Later thuis besloot ik te gaan experimenteren met bruisend water en stevia, en ik kreeg een heerlijk koolhydraatarm, gokgroen alternatief. Jullie snappen dus wel wat ik veel  gedronken heb de afgelopen week. En met dit zomerse weer lusten jullie denk ik ook wel een verkoelende cocktail!



Ingrediënten voor 2 cocktails:

400 ml bruisend bronwater
⅛ - ¼ tl (naar smaak) steviadruppels (naturel of muntsmaak)
20 gram verse munt
250-400 gram ijsschaafsel (afhankelijk van de grootte van je glas)
1 limoen

Bereiding:

Doe de verse munt onderin twee grote limonadeglazen. Snijd een plak uit het midden van de limoen en pers de rest van de limoen goed uit. Meng het bronwater met de stevia en het limoensap en verdeel dit over de glazen met de munt. Vul het glas tot de rand met het ijsschaafsel en garneer de cocktail met een halve plak limoen.

Wil je wél een alcoholische cocktail? Voeg dan een eetlepel limoncello toe aan ieder glas.
Let op, de cocktail is dan natuurlijk níét meer koolhydraatarm.





Reacties

Een reactie posten