Koolhydraatarme chocolade-hazelnoottaart



Wie jarig is, trakteert!
Omdat ik op mijn eigen verjaardag toch wel graag een stukje taart mee wilde eten, maakte ik deze heerlijke chocolade-hazelnoottaart.
Hoewel deze taart koolhydraatarm is, raad ik toch aan om dit soort baksels te bewaren voor feestelijke gelegenheden. Mijn verjaardag bijvoorbeeld, of die van jou!




Ingrediënten:

200 gram hazelnootmeel
150 gram zachte roomboter
50 gram roomkaas
40 gram No Sugar of Sukrin rood
4 eieren
1 zakje bakpoeder (15 gram)
100 gram chocoladepasta
50 gram cacaonibs
1,5 el citroensap
snuf zout

Topping:
100 ml slagroom
50 gram mascarpone
Stevia naar smaak

Bereiding:


Breek de eieren boven een grote kom. Voeg de boter, het meel, citroensap en de roomkaas toe. Mix tot een glad geheel. Voeg nu de 'suiker', het bakpoeder, de chocoladepasta en het zout toe en mix alles op de hoogste stand tot een schuimige massa. Roer als laatste de cacaonobis door het beslag.
Stort het mengsel in een kleine taartvorm en bak hem 45 minuten op 160 graden.

Klop de slagroom met de stevia lobbig, en klop aan het eind de mascarpone even mee zodat de ingrediënten goed mengen.
Je kunt dit mengsel óp de taart doen, maar het is ook een optie om de puntjes door te snijden en het ertussen te smeren. Maak er een feestje van!





Cadeauwinkel

Reacties

  1. Oooh lijkt me heerlijk! Mag dit ook in de balansweek? ;o) Nogmaals gefeliciteerd trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, de taart is helemaal groen! Lijkt me een heerlijk toetje voor een groene dag ;-)
      Dank je wel!

      Verwijderen

Een reactie posten