Nasi-omelet uit de Omelet Maker


De kerstdiners zijn achter de rug, de oliebollen zijn op, hoog tijd voor normale en gezonde voeding!

Door de vele enthousiaste verhalen van andere kookfanaten, werd ik aangestoken met het 'omelet-maker-virus' en ik besloot zelf zo'n apparaat te kopen. Na wat experimenteren met mijn omeletmaker, wil ik het recept voor deze heerlijke 'nasi-omelet' graag met jullie delen.
Een lekker koolhydraatarm 'gok-groen' recept na alle snoeperijen van de feestdagen!


Ingrediënten voor 1 persoon:

2 eieren
25 gram crème fraiche
2 el gedroogde nasigroenten
1 tl nasikruiden
25 gram hamblokjes
1 el water
zout naar smaak




Bereiding:

Meng de nasigroenten met het water en laat dit een half uurtje staan. Hak 25 gram hamblokjes fijn.
Breek de eieren boven een kom en voeg de crème fraîche toe.
Roer dit goed door, zodat je geen stukjes van de crème meer ziet. Roer nu het zout, de kruiden en de hamblokjes erdoor en voeg als laatste de gewelde groenten toe.

Verwarm de omeletmaker en verdeel het mengsel over beide helften als de omeletmaker voorverwarmd is.
Sluit het apparaat en bak de omelet in ongeveer 6 à 7 minuten gaar en bruin.
Lekker met een beetje pindasaus en wat kroepoek! Het is dan natuurlijk niet meer koolhydraatarm 😊

Heb je geen omeletmaker? Ook in de koekenpan bak je een heerlijke omelet met deze ingrediënten 😁



Solden Januari 2019

Reacties

  1. klinkt lekker, ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk voor mij wel iets te zout.Ik zal de volgende keer geen extra zout meer toevoegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had je misschien kruiden met zout? Dan hoef je inderdaad geen zout meer toe te voegen...

      Verwijderen
  3. Hoi Martine, dit ziet er heerlijk uit. Is de hoeveelheid voor 1 persoon of voor 2?
    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedoel je met gedroogde nasigroenten de zakjes van Conimex?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henny,
      Nee, deze mix bedoel ik niet. Aan de mix van Conimenx zijn ook kruiden en E621 toegevoegd. Dat laatste wil ik juist vermijden. Wanneer je in het recept bij de ingrediënten op de nasigroenten klikt, dan zie je waar ik ze kocht. Je moet dus echt pure gedroogde groenten hebben. Ze worden op verschillende plaatsen verkocht.

      Verwijderen

Een reactie posten