Koolhydraatarme eiwitblokjes

Soms wil ik een recept van mijn eigen blog maken, maar heb ik niet alle ingrediënten in huis. Vaak heb ik wel iets dat op het bewuste ingrediënt lijkt, dus dan gebruik ik dat.
De eiwitrepen vind ik erg lekker en zeer voedzaam. Maar soms hoef ik geen hele reep, dan wil ik alleen een klein hapje als ik trek heb. Ik besloot van het beslag van de de eiwitrepen nu eiwitblokjes te maken.
Maar gaandeweg veranderde het recept zó erg, dat ik er maar een nieuw recept van gemaakt heb!

Ingrediënten voor 24 blokjes:

2 eieren
140 gram Griekse Yoghurt
30 ml water
40 gram kokosolie
70 gram amandelpasta
70 gram hazelnootspread
75 gram eiwitpoeder
30 gram erythritil
20 gram cacao
Noten naar keuze
Optioneel: 1 el kokasrasp door het beslag



Bereiding:

Klop de eieren los en voeg de yoghurt, het water en de gesmolten kokosolie toe. Roer dit goed door. Voeg nu de amandelpasta en hazelnootspread toe en roer tot het mengel glad is.
Nu kan het eiwitpoeder, de sukrin en de cacao erbij. Het wordt nu een dik, taai mengsel, maar dat hoort zo. Is het niet te roeren? Voeg dan een klein beetje extra water toe.

Verdeel het mengsel zorgvuldig over een vorm met 24 blokjes. Druk het een beetje aan, zodat de vormpjes goed opgevuld zijn. Leg nu op ieder eiwitblokje een noot naar keuze.
Bak de eiwitblokjes 20 minuten in een voorverwarmde oven op 160 °C.
Laat ze afkoelen in de vorm en verwijder ze daarna voorzichtig uit de vorm.
Eet smakelijk!



Miljoenen artikelen

Reacties

  1. Ziet er goed uit alleen staat in tekst chocoladepasta en hazelnootpasta bij de ingrediëntenlijst. Maar ziet er errug lekkur �� uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook deze heb ik vanmorgen gemaakt en lekker bevonden hoor
    Dank voor het maken van dit receptmvgv Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb die hazelnootspread niet in huis.
    Heb je een suggestie hoe ik deze toch zou kunnen maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zou notenpasta kunnen gebruiken met wat extra cacao en olijfolie.

      Verwijderen

Een reactie posten