Moes van rabarber en roodfruit

Rabarber is écht een van mijn lievelingsgroenten. Als compote vind ik het een heerlijk toetje, een fijne vervanger voor fuit op een dag dat ik 'groen' wil eten (dus helemaal koolhydraatarm).
Maar gelukkig mogen we bij 'Grip op Koolhydraten' ook regelmatig fruit en rabarber mét fruit vind ik wel echt het summum van lekker 😋
Ik kan jullie deze moes van rabarber en roodfruit van harte aanbevelen!

Je kunt naar wens de hoeveelheid fruit groter of kleiner maken.


Ingrediënten voor 2 tot 4 personen:

500 gram rabarber
1/2 tl kaneel
2 el Erythritol
1 el water
250 gram diepvries roodfruit (zomerfruit)
1 tl vanille-aroma


Bereiding:

Maak de rabarber goed schoon, snijd de uiteinden eraf en snijd het in stukjes. Zet het met het water op in een pannetje. Doe de kaneel en 'suiker' erbij. Zorg dat het niet aanbrandt. Ik laat de rabarber 10 tot 15 minuten pruttelen, afhankelijk van de grootte van de stukjes.
Als de rabarber goed gaar is, kun je het (bevroren) fruit toevoegen. Laat het nog even pruttelen zodat het fruit ontdooit en zacht wordt.


Naar Buiten - Genieten

Reacties