Rabarberlimonade

Hoewel ik het geen enkel bezwaar vind om koffie, thee en bronwater te drinken, wilde ik toch wel eens iets anders. Zeker op een warme zomerdag is een glas koude limonade wel echt verwennerij! En met een hittegolf op komst ga ik hier dus echt behoefte aan krijgen...

Ik bedacht dat je van rabarber misschien ook limonade kon maken. En ja hoor, dat ging prima!


Ingrediƫnten voor 2 grote glazen limonade:

100 gram zelfgemaakte rabarbercompote (Het recept vind je in het GOK-kookboek 'Snel en Simpel')
500 ml water
1 el vers limoensap
stevia naar smaak

Bereiding:

Meng de rabarber met het water en de limoensap. Mix dit met een staafmixer zo fijn mogelijk. Het zal een beetje gaan schuimen, waardoor je een soort 'bier' krijgt. Breng de limonade op smaak met vloeibare stevia. Schenk het in grote glazen en doe er lekker veel ijsklontjes bij in.
Roer de limonade goed door voordat je hem serveert.

Tip: Eet een kleine hoeveelheid vetten/eiwitten bij de limonade, zodat je suikerspiegel niet zal reageren op de kleine hoeveelheid koolhydraten in deze limonade!





Zomer 2019 - Zomer Vieren

Reacties

  1. Mijn moeder maakte in mijn jeugd van verse rabarber siroop. Ze kookte de rabarber in en liet het in een brandschone theedoek uitlekken. Je hield dan dus siroop over waar je lekker veel glazen limonade van kon maken. Inderdaad heel verfrissend en het schuimkraagje staat me ook nog bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten