Dry roasted pinda's

Kennen jullie de dry roasted pinda's van Duyvis? Ik wil best toegeven dat ik ze vroeger heerlijk vond! Dat was dus in de tijd vóórdat ik op de etiketten van een product keek.
Op de in de oven geroosterde nootjes vond ik dit:

Ingrediënten: PINDA'S , hartige smaak [zout, gemodificeerd zetmeel, rijstebloem, gistextract, gistpoeder, gekarameliseerde suiker, dextrose, aroma, paprikapoeder, uienpoeder], stabilisatoren (acacia gom, sorbitol)


Ineens vind ik die pinda's dan lang zo lekker niet meer.. Ik dook de keuken in en probeerde mijn eigen naturel pinda's een lekker geroosterd smaakje te geven. Het resultaat was verrassend lekker!




Ingrediënten:

100 gram pinda's
1 tl gerookt paprikapoeder
1 tl uienpoeder
1 tl steviala icing
1 tl olijfolie
zout



Bereiding:

Roer alle ingrediënten goed door elkaar. Leg de pinda's in een klein ovenschaaltje dat groot genoeg is om de pinda's naast elkaar te leggen en niet óp elkaar.
Bak de pinda's in de airfryer 15 minuten op 150 °C of 20 minuten in de oven op 150 °C. Schep de pinda's tijdens het roosteren een keer om, en let goed op of het het niet gaat roken 😂.

Laat de pinda's afkoelen. Doe de pinda's nu in een zeef en schudt een paar keer goed. De overtollige kruiden zullen er nu afvallen, en dat moet ook. De smaak van de kruiden is (vond ik) anders te sterk. Je kunt de pinda's ook nog even wrijven tussen wat keukenrol en dan opnieuw uitschudden in de zeef.

Tip:
In plaats van zout toe te voegen kun je natuurlijk ook gezouten pinda's kopen!

Reacties

Een reactie posten