Shakeplus

Sinds enige tijd ben ik ambassadeur geworden van Shakeplus.
Vaak krijg ik de vraag welke maaltijdshakes ik zou adviseren... Tja... eigenlijk adviseer ik goede voeding en geen shakes! Dus dat is een lastige vraag.


Toch zijn er situaties waarin shakes wel een makkelijke oplossing zijn. Het kost weinig tot geen voorbereidingstijd en er kan eigenlijk niets mis gaan. Het grote nadeel is alleen dat je niet leert hoe je 'gewoon' zou moeten eten.
Toch besloot ik vorig jaar om ze af en toe te gebruiken in een periode waarin het lichamelijk niet goed ging. Het was toen voor mij vooral een makkelijke manier om een goed voedende, eiwitrijke maaltijd binnen te krijgen. Het grote voordeel van de shakes en repen van Shakeplus is dat ze gezoet zijn met stevia, en niet met chemische zoetstoffen (die bij Grip op Koolhydraten op de rode lijst staan). Ook zijn er vitaminen en mineralen aan toegevoegd, waardoor je ook niet snel tekorten krijgt.
Wanneer je een shake aanmaakt met ongezoete amandel- of sojamelk, is één shake zelfs Gok-groen.

Ook voeg ik zelf vaak een klein beetje van het poeder toe aan mijn Griekse yoghurt, waardoor ik net wat meer verzadigd ben.

Inmiddels heb ik diverse mensen gesproken die op mijn advies ook deze maaltijdshakes of repen bestelden, en blij hiermee waren. 'Lekker en makkelijk!'

De snacks passen helaas niet binnen het programma van Grip op Koolhydraten, want daaraan is gistextract toegevoegd. De soep kan in het koolhydratenuur gegeten worden, maar heeft mijns inziens niet veel meerwaarde omdat ik niet bang ben voor vet 😁

Ben je op zoek naar eiwitrijke maaltijdshakes voor onderweg of een makkelijke maaltijd in een drukke tijd? Dan kan ik die van Shakeplus van harte aanraden. Ik zie het als een aanvulling op de gezonde voeding die we toch al eten binnen Grip op Koolhydraten, en dus geen vervanging van alle maaltijden!

Update november 2020:
Er zijn nu drie eiwitrepen van Shakeplus, maar deze bevatten helaas te veel koolhydraten voor een groene maaltijd. Ze zijn wel erg geschikt voor fase 2 of kunnen bij uitzondering voor een dagje weg worden gebruikt. Dan is het een prima alternatief voor de bekende marsen en nutsen 😉

Reacties

  1. De repen zijn een echte aanrader!
    Ik heb ze gekocht omdat het ook wel eens fijn is om een makkelijke maaltijd in huis te hebben die ook nog eens GOK geschikt is.
    Inmiddels heb ik de repen meerdere keren genomen en ze zijn echt heerlijk en goed vullend.
    Na de tijd geen last van trek gehad, gewoon goed verzadigd!
    Als ze bijna op zijn , ga ik ze zeker weer bestellen.
    Bedankt voor de tip Martine!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten