Oosterse salade van Martine

Allereerst wil ik graag al mijn blog-lezers een heel goed, gezond 2020 wensen. Een jaar met 'eetrust' zonder honger en toch heerlijke menu's. En dan hoop ik dat de recepten op mijn blog je daarbij zullen helpen!

Deze oosterse salade is geen hoofdgerecht, want hiervoor zitten er niet genoeg eiwitten in. Ik gebruik de salade zelf als bijgerecht als er Chinees wordt gehaald, óf ik doe er gebakken biefstukpuntjes of kipblokjes doorheen. Ervaar wat jij het lekkerste vindt!


Ingrediënten voor 1 persoon:

100 gram beetgare koude sperziebonen
100 gram komkommer
100 gram taugé
½ tot 1 rode peper
2 bosuitjes

Dressing:
1 el olijfolie
1 tl sojasaus
1 tl rijstazijn
 ⅛  tl sambal
 ⅛  tl vissaus
snufje zout
Paar druppels stevia

Optioneel:
Handje pinda's (Gok-oranje)

Bereiding:

Snijd de komkommer in halve plakken en snipper de peper. Maak 2 bosuitjes schoon en snijd deze in ringen.
De taugé kun je rauw gebruiken, maar even blancheren vind ik persoonlijk lekkerder. Ik doe de taugé in een vergiet en giet er wat kokend water over. Daarna gaat er koud water over, zodat de taugé niet verder gaart.
Meng in een grote kom alle groenten en doe hier de dressing overheen. Schep alles goed door elkaar.

De salade wordt nóg lekkerder met een handje pinda's...



GezondheidGezondheid

Reacties

Een reactie posten