Fruitige chiapudding

Dit gerecht is heel geschikt als ontbijt wanneer je weinig koolhydraten wilt eten. Het recept is niet 'gok-groen' maar als je fase 2 volgt van Grip op Koolhydraten kan dit prima als ontbijt. In fase 1 kun je het beter in je koolhydratenuur nemen. Wil je het toch als ontbijt? Laat het fruit dan gewoon weg. Je hebt dan alsnog een lekker puddinkje. 😋


Ingrediënten voor 2 personen:

100 gram rood fruit
25 gram chiazaad
10 druppels stevia
1 tl vanille-extract
200 ml kokosmelk





Bereiding:

Laat het fruit ontdooien. Mix het met een staafmixer door de kokosmelk. Voeg de stevia, vanille en het zaad toe en roer het nog even door. Verdeel het mengsel over 2 glazen.
Laat het nu minimaal 4 uur opstijven in de koelkast. Het chiazaad zal het vocht opnemen en helemaal zacht worden. Garneer het glas met wat extra fruit als je het serveert. Een toefje slagroom kan natuurlijk ook!


Reacties

  1. Als je het fruit achterwege laat, zou het GOK-groen zijn. Valt de kokosmelk dan niet onder fruit?

    Ik mis mijn havermoutpap dus ik ben op zoek naar een GOK-groen ontbijtpapje.

    Vraag van een GOK-groentje....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kokosmelk is gok- groen en zonder fruit kun je het dus als groene maaltijd eten. Van ongezoete amandelmelk en haverzemelen kun je ook pap maken. Met een klontje boter en wat kaneel ook een alternatief.

      Verwijderen
  2. Dank je wel Marine, daar kan ik wat mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dit gemaakt als verrassing voor mijn ouders. Die vonden het heerlijk!, Ik trouwens ook;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten