Kokos-kipnuggets

In Harderwijk opende er vlak voor de feestdagen een Kentucky Fried Chicken. Op de folder die in de brievenbus zat stonden de meest verleidelijke stukken kip. Ik ben dol op kip, en al helemaal op knapperige gefrituurde kip! Hoewel ik natuurlijk best een keer in 'ons' nieuwe restaurant ga kijken, leek het me toch verstandig om alvast een koolhydraatarm alternatief te verzinnen. En oh oh oh, deze zouden ze bij de 'KFC' ook best kunnen verkopen!





Ingrediënten voor 2 personen:

250 - 300 gram kiphaasjes
20 gram kokosmeel
2 tl currykruiden
flinke snuf zout
1 ei
50 gram kokosrasp
3 el olijfolie

Bereiding:

Zet drie diepe borden klaar. Breek in één bord het ei en klop het los. Doe in een ander bord het kokosmeel met de kruiden en het zout. Meng dit goed door elkaar. Doe in het laatste bord de kokosrasp.
Haal de kiphaasjes achtereenvolgens door het meel, dan door het ei en tenslotte door de kokosrasp. Verhit de olie in de pan en bak de nuggets op middelhoog vuur in ongeveer 8 tot 10 minuten goudbruin. Maak de olie niet te heet, de kokos zal dan verbranden!
Probeer de nuggets tijdens het bakken niet te vaak bewegen, zodat je zo min mogelijk rasp verliest.


SpeelgoedSpeelgoed

Reacties

  1. Ze waren inderdaad heerlijk, alleen is opwarmen in de magnetron niet zo'n succes. Dan krijg je een echte 'plofkip' ;) Ik denk dat je ze beter in de oven kunt opwarmen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was inderdaad niet zo'n succes. Maar eigenlijk moet je ze opeten en niet opwarmen :-D

      Verwijderen
  2. Dit lijkt me echt heerlijk met de kokos, en de kinderen zijn dol op kip. Die koop ik bij de poelier en niet in de supermarkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten