Bloemkoolkoekjes

Wanneer ik naar kookprogramma's kijk, borrelen de ideeën voor nieuwe recepten vaak zomaar omhoog in mijn hoofd. Tijdens 'Masterchef Australië' ontstond het idee voor dít koekje. Het grappige was dat er helemaal niet met deze ingrediënten werd gekookt, maar toch zag ik het ineens voor me. Wellicht was het de Griekse George Colombaris die me inspireerde om Griekse halloumi te gebruiken!

Ingrediënten:

150 gram bloemkoolrijst
100 gram halloumi
25 gram zongedroogde tomaatjes
2 eieren
15 gram eiwitpoeder
1 tl gedroogde basilicum
zout en peper
Olijfolie

Bereiding:

Rasp met een grove rasp de halloumi. Meng de kaas met de bloemkoolrijst en de eieren in een kom.
Snijd de tomaatjes in kleine stukjes. Voeg deze toe aan het mengsel, samen met de basilicum en het eiwitpoeder. Maal er royaal peper over en voeg desgewenst wat zout toe. De kaas is van zichzelf al vrij zout!

Verhit in een koekenpan een scheut olijfolie. Schep hierin drie eetlepel van het mengsel en druk het plat. Je kunt er mooie ronde koekjes van maken, maar je kunt ook voor 'rustiek' kiezen. 😊
Bak de koekjes in ongeveer 5 tot 6 minuten aan beide zijden goudbruin. Serveer de koekjes warm!

We mogen weer
We mogen weer

Reacties