't Zusje in Harderwijk


Vorig jaar zomer was mijn eerste kennismaking met  't Zusje'. Hiervan zitten er diverse door het hele land. In Brabant bezocht ik twee verschillende vestigingen. Ik was direct fan. Heerlijke kleine gerechtjes van goede kwaliteit, véél keuze en géén tijdsbeperking. Een culinair avondje uit voor een hele mooie prijs.
Tot mijn spijt zat de meest dichtbijzijnde vestiging in Apeldoorn. Afgelopen zomer wist ik dus twee keer iemand te strikken die met mij daarheen wilde  gaan. Het was nog net zo lekker als vorig jaar!

En toen verscheen ineens het bericht op Facebook van 't Zusje: 'In welke 'wijk' komt onze nieuwe vestiging?' Ik herkende de foto en realiseerde me dat er dus een Zusje in Harderwijk ging komen! Superblij was ik!

Op vrijdag 2 oktober werd dit restaurant geopend. Omdat we tot de eersten behoorden die hadden gereserveerd, konden we gelukkig ook gewoon terecht. Helaas hebben ze vanwege de coronamaatregelen mensen moeten afbellen, maar wij hoorden tot de bofkonten die wél mochten komen.
En wat hebben we genoten...

De ambiance is werkelijk geweldig. Een oud pand heeft nadelen, maar wat was dit van binnen prachtig opgeknapt. Op de begane grond zijn twee mooie ruimtes waar je kunt zitten, in - niet onbelangrijk - heerlijke stoelen.  Het eetgedeelte in de kelder is echt werkelijk adembenemend mooi.
Het personeel was heel vriendelijk en gastvrij en ze namen echt de tijd voor hun klanten. Ook werden de coronamaatregelen goed nageleefd, waardoor we ons ook veilig voelden.





Omdat het restaurant in een monumentaal pand zit, was er helaas op de begane grond geen toilet en kun je met een rolstoel ook niet naar binnen. Gelukkig ben ik op dit moment nog in staat om een paar treden te lopen. Ook is de trap naar beneden breed en voorzien van leuningen, voor mij een enorm winstpunt. Ik kan hier dus voorlopig uit de voeten en daar ben ik érg blij om. 


Jullie weten dat ik normaal koolhydraatbeperkt eet. In een restaurant gun ik mezelf vaak wat meer dan thuis. Ik heb dus lekker meegedaan en ook genoten van diverse kleine desserts. Verrukkelijk...
Wanneer je wél koolhydraatarm wilt eten, is dat overigens geen probleem. Er staan genoeg gerechten op de kaart om dan uit te kiezen. Ook het invullen van het koolhydraten-uur is geen enkel probleem. Ik kan je overigens niet aanraden om in een uur te eten. Maak in zo'n geval een uitzondering en geniet optimaal. De dag erna kun je altijd weer compenseren 😃


Mij zullen ze regelmatig terug gaan zien bij 't Zusje in Harderwijk en ik kan het iedereen van harte aanbevelen. Volgende maand ben ik jarig, komt dat even goed uit.💓

Reacties