Snelle portobello's met ham en kaas

Portobello's zijn grote champignons die je met heel veel verschillende dingen kunt vullen. Je kunt het net zo makkelijk of ingewikkeld maken als je zelf wilt. Op dit blog vind je een heel aantal recepten.
Dit keer had ik zin in een makkelijke variant en maakte ik deze gevulde exemplaren met ham en (room)kaas. Héérlijk!



Ingrediënten voor 1 persoon:

2 portobello's
75 gram hamblokjes
75 gram roomkaas
peper
zout



Bereiding:

Schep de roomkaas en hamblokjes in een bakje. Doe er een flinke snuf peper en wat zout op en hussel het goed door elkaar. 
Veeg de portobello's schoon en verwijder eventueel het randje uit de opening. De steeltjes liet ik gewoon zitten!
Verdeel het mengsel over de openingen en zet ze in een ingevette ovenschaal.
Bak de portobello's nu in de oven of airfryer. In de airfryer zijn ze na ongeveer 13-15 minuten op 170°C  klaar, in de oven zal dat wel 20 minuten duren. 
Serveer de portobello's op wat gemengde salade, het oog wil ook wat!


Naar Buiten 2021Naar Buiten 2021

Reacties

  1. Mmm ik ben gek op portobello's. Ga ik zeker een keer maken.
    Welke roomkaas gebruik je hiervoor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte hele gewone naturel roomkaas maar ook een kruidenkaas zou kunnen. Lekker variëren!

      Verwijderen

Een reactie posten