Cordon bleu stammetjes

Ham en kaas maken een stukje vlees nóg lekkerder. Zelf een cordon bleu maken van kipfilet of varkensfilet vind ik leuk, maar bij mij loopt dan heel vaak de kaas eruit. Die eet ik dan met plezier uit de pan, maar het was niet de bedoeling natuurlijk.
Voor deze stammetjes gebruikte ik een bakvorm, waardoor de kaas gewoon geen kant op kan! 



Ingrediënten voor 4 porties:

300 gram gehakt of tartaar
50 gram hamblokjes
50 gram jonge kaas
1 klein ei
10 gram haverzemelen
1 el ketchup (liefst zonder suiker)
1 tl paprikapoeder
2 tl gehaktkruiden
zout naar smaak



Bereiding:

Snijd de kaas in kleine blokjes die ongeveer even groot zijn als de hamblokjes.
Doe het gehakt in een kom en meng alles door elkaar behalve de ham- en kaasblokjes. Deze doe je er pas bij als het gehakt goed gemengd is met het ei, zemelen, ketchup en kruiden.
Maak 8 porties van 60 gram en doe deze in een bakvorm. Druk het mengsel goed aan zodat er geen gaten in de stammetjes ontstaan.
Je kunt een muffinvorm gebruiken, maar ook deze 'stammetjes' zijn natuurlijk erg leuk. Ik kocht mijn bakvorm voor een prikkie bij Ali.

Zet de vorm in een voorverwarmde oven en bak de stammetjes 20 minuten op 170 °C. Schep na 5 minuten het gehakt uit de vorm en laat het geheel uitlekken op een bord met keukenpapier.
Ze zijn zowel koud als warm erg lekker.



bol3daagse 2022

Reacties

Een reactie posten