Eenvoudige snoeptomatensoep uit de slowcooker

Onlangs kocht ik in een opwelling een bak met een kilo snoeptomaten. Toen de bak er een paar dagen later nog net zo stond, realiseerde ik me dat ik die hoeveelheid in mijn eentje helemaal niet op zou eten. Voor een overschot aan groenten heb ik een simpele oplossing: soep!
Omdat ik niet lang in de keuken wilde staan, mikte ik de tomaten in de slowcooker. En tadaaaaa... heerlijke soep!


Ingrediƫnten voor 4 koppen:

125 gram in stukken gesneden ui
4-5 knoflooktenen
750 gram snoeptomaatjes
1 bouillonblokje
100 ml water
peper en zout
Stevia naar smaak



Bereiding:

Doe de tomaten, ui en knoflook in de slowcooker, verkruimel het bouillonblokje erover en voeg als laatste het water toe. Zet de slowcooker op de laagste stand en zet de timer op 4 uur.
Na deze vier uur kun je met een vork de tomaatjes even 'lek prikken'. Laat het geheel daarna nog 3 uur op de laagste stand staan. Daarna kan de staafmixer erin en klaar!
Breng de soep op smaak met zout en peper en desgewenst een paar druppels stevia waardoor hij een tikkeltje zoeter wordt.

Natuurlijk kun je deze soep ook 'gewoon' in de pan maken! Snijd dan de tomaatjes door voordat je ze in de pan doet.




Select 2021Select 2021

Reacties