HapSnap - Tosti-Ei

Regelmatig post ik in mijn eetdagboek op Facebook of op Instagram foto's van mijn maaltijden. Soms krijg ik dan de vraag hoe ik een bepaalde maaltijd heb gemaakt. 'Wat is het recept'?
Tja... Vaak is er geen recept, maar heb ik bepaalde ingrediënten gewoon hapsnap bij elkaar gedaan. Het resultaat is wél heel lekker!
Gezien de vele vragen ga ik deze HapSnap-jes nu toch met jullie delen op mijn blog. Niet omdat ik mijn zelfbedachte idee zo geniaal vind, maar blijkbaar is er behoefte aan eenvoudige, snelle gerechtjes.

Tosti-ei 

Dit gerechtje is natuurlijk géén tosti, maar door de combinatie van ham en kaas moest ik er wel aan denken. 😋
De opmaak is supereenvoudig. Snijd een hargekookt ei doormidden. Kijk even waar de dooier zit, zodat je die door kunt snijden.
Prik een half ei op een coctailprikker. Doe hier een plak ham en kaas op met een lik mayonaise of ketchup. Druk het andere halve ei er bovenop. Tadaaaa... Tosti-ei!
Je kunt het ei nu nog op smaak brengen met zout en peper.

Ga lekker aan de slag met eigen variaties op deze tosti. Creëer je eigen BLT ei (bacon - lettuce - tomato ofwel bacon, sla en tomaat) of een ei met zalm en roomkaas.



Ingrediënten per tosti-ei:

1 gekookt ei
1 plak kaas
1 plak ham
1 tl mayonaise
zout en peper



Reacties