Runderwang uit de slowcooker

Voor het eerst in mijn leven bereidde ik onlangs runderwang. Mijn slager had het in de
aanbieding en 'nieuw vlees' heeft altijd mijn interesse. Bij Masterchef had ik wel vaak gezien dat mensen deze 'beef cheeks' klaarmaakten, en ik wist dus dat het botermals rundvlees moest zijn. En dat was het!




Omdat ik nog geen ervaring had met dit vlees, wilde ik het de eerste keer redelijk naturel houden en niet te veel experimenteren met smaakjes en sauzen. Toch was het resultaat zó vreselijk lekker, dat ik het graag met jullie wil delen. 


Ingrediënten:

1 kilo runderwangen (of riblappen)
peper en zout
25 gram roomboter
100 ml rode wijn
200 ml runderbouillon of water
3 laurierbladeren



Bereiding:

Verhit de boter in de binnenpan van je slowcooker, of verhit de boter in een braadpan. Bestrooi de runderwangen royaal met peper en zout.
Braad de runderwangen aan beide zijden bruin, ongeveer 5 minuten per kant. Doe ze daarna over in de slowcooker. Meng het water (of bouillon) met de wijn en giet dit erbij. Doe als laatste de laurierbladeren in de pan. Zet de slowcooker nu 8 uur op low.
Na deze 8 uur heb je werkelijk verschrikkelijk mals 'draadjesvlees' en een heerlijke jus.
Heeft jouw slager geen runderwangen? Wanneer je ze vervangt door riblappen wordt het ook een zeer smakelijk geheel!



Reacties