Muesli-paaseitjes

De paaseitjes lachen me weer toe vanuit de schappen in de supermarkt. Ik bezweek al voor een flinke zak eitjes die ik mensen aanbied bij de koffie en thee. Zélf wil ik buiten mijn koolhydratenuur het liefst zo min mogelijk van deze eitjes eten, maar ik vind ze wél lekker. Ik maakte daarom voor mezelf een koolhydraatarm alternatief paaseitje van smeltchocolade en muesli. Ook die eet ik bij uitzondering, want chocolade moet een uitzondering blijven, óók als er geen suiker is toegevoegd! Maar af en toe bij de thee... oeh... lekker joh!






Let op: Er zijn meerdere soorten suikervrije chocolade te koop, maar veel van deze soorten zijn gezoet met zoetstoffen die bij Grip op Koolhydraten op de rode lijst staan. Bij de ingrediënten heb ik 2 soorten genoemd die ik beide wél gebruik!



Ingrediënten:

75 gram smeltchocolade met stevia ipv suiker (Steviala óf Cavalier)
50 gram zelfgemaakte muesli
flinke snuf zout



Bereiding: 

Smelt in een klein 'au bain marie pannetje' de chocolade. Voeg het zout en de muesli toe en roer alles goed door elkaar. Schep vervolgens met een theelepeltje het mengsel voorzichtig in de vorm. Laat de chocolade afkoelen in de koelkast.

Reacties